Weight Watchers en Havas Worldwide Brussels serveren zonder vooroordelen.

Woensdag 28 mei 2014 — Blinde smaaktest bewijst dat mensen Weight Watchers-producten echt lekker vinden.

Weight Watchers-producten worden aanzien als minder calorierijk – en daarom ook minder lekker. Om die mythe te doorprikken bedachten Havas Worldwide Brussels en Weight Watchers een uniek experiment.

Ze nodigden 16 proefpersonen uit bij een onafhankelijk marktonderzoeksbureau. Voor een zogezegd “doodgewone” smaaktest. Elke proefpersoon kreeg 5 producten voorgeschoteld uit 9 verschillende categorieën: yoghurt, chocoladekoekjes, kip zoetzuur, lasagne bolognese, sandwiches, salami, kipfilet, kaas, mayo saus.

Telkens werden twee identieke Weight Watchers producten geserveerd. Eén werd voorgesteld als Weight Watchers, het andere product werd vermomd als een fictief merk: “Le Bon Goût”.

De resultaten waren overduidelijk. 75% vond dat de producten van het fictieve merk beter smaakten dan die van Weight Watchers. Het experiment resulteerde in een online filmpje.

“Ons objectief is om aan te tonen dat Weight Watchers producten smaakvol zijn om zo de vooroordelen die hierover bestaan de wereld uit te helpen”, aldus Frédéric Dumalin, Licensing Manager bij Weight Watchers. “Bij de mensen die aan de test deelnamen zijn we hierin alvast geslaagd. Dit filmpje is voor de consument een duidelijk bewijs dat onze producten echt lekker zijn.”

De deelnemers aan het onderzoek reageerden bijzonder verrast toen ze ontdekten dat het om twee identieke producten ging. “Dat zijn echt wel vollere smaken dan ik gedacht  had”, concludeert een proefpersoon.

Technische fiche

Executive Creative Directors: Tom Loockx, Jorrit Hermans

Creatives: Frederik Clarysse, Nathalie Wlostowski, Johan De Witte, Minou Van de Kerckhove

Group Account Director: Chantal Claes