Nutella en Havas Providence supporteren voor het enthousiasme van de Belgen

Al jarenlang ontwaakt Nutella het enthousiasme van de Belgen. En aangezien de Belgen deze maanden enthousiaster zijn dan ooit, is het evident dat ook Nutella de geestdrift nog een extra boost geeft. Zo zijn de Belgen al vanaf het ontbijt volledig in vorm.

Daarom startte Nutella een nieuwe campagne die vertrekt vanuit 2 limited edition potten waarop er 2 mascottes staan in de vorm van enthousiaste supporters. Deze spelen de hoofdrol in een korte TV-spot, ontwikkeld i.s.m. Creative Conspiracy, waarin deze mascottes de fan wave vormen door één voor één uit een broodrooster te springen.

De wave vormt ook de basis voor een online activatie, ontwikkeld door Havas Providence. Daarin kunnen Nutella fans zelf deel uitmaken van de wave door hun foto te uploaden. Deze wordt op een toast gebrand, waarna elke toast uit een gepersonaliseerde toaster springt. Zo creëert Nutella de langste digital fan wave ooit. Klein detail: de kick off van de digitale wave gebeurde door Krazy George himself, de man die bekend staat als uitvinder van de wave. Zijn eerste wave startte hij op 15 oktober 1981 en nu is ook zijn eerste digitale wave een feit.

Doe ook mee met de ‘Fan Wave’ en maak kans op één van de talrijke coole prijzen zoals een Nutella iPad of een retro Nutella toaster. Of deel uw supportersgekte via #nutellawave. Meer dan ooit is Nutella supporter van uw enthousiasme!

Client: Nutella ; Benoit Cardinael, Matthieu Petit, Amelie Cadroas

Creative Directors: Stephane Daniel, Hugo Battistel

Strategic planner: Mélanie Dalla-Riva

AD: Dries Floridor, Julie Vanderbeck