Most Contagious shortlist voor Havas Worldwide Brussels en InterRail

Nominatie InterRail Mobile case als Most Contagious Service 2013

Dinsdag 26 november 2013 — Havas Worldwide Brussels en InterRail staan samen op de prestigieuze Most Contagious shortlist van het jaar 2013. De case InterRail Mobile waarbij de adverteerder een eigen mobiele telefonienetwerk heeft opgericht voor zijn klanten werd door de redactie van Contagious Magazine en een jury van externe consultants geselecteerd als een toonbeeld van innovatieve servicemarketing. De prijsuitreiking vindt plaats op 11 december in Londen en New York City.

De campagne InterRail Mobile van Havas Worldwide Brussels is gebaseerd op de vaststelling dat jongeren tijdens hun treinreis doorheen Europa nog altijd te veel moeten betalen voor dataroaming. Enerzijds creëert dat sociaal en digitaal isolement, anderzijds maakt dat het vooruitzicht van een maand onderweg te zijn nét iets minder aantrekkelijk. Door een eigen mobiele telefoonoperator op te richten, kon InterRail de omstandigheden voor de reis optimaliseren voor de jonge doelgroep. Bovendien werd elke share op elk sociaal netwerk tijdens een Europese treinreis zo ook een onderdeel van een brede imagocampagne voor de Global Pass van InterRail.

De Most Contagious Awards gelden wereldwijd als de richtinggevende prijs voor innovatieve en/of digitale communicatie. Een nominatie hier, betekent erkenning voor een adverteerder en een bureau die samen een campagne hebben gevoerd die het leven voor de consument net iets beter of comfortabeler maakte. Een Most Contagious shortlist betekent dus waardering voor creativiteit die in staat is om effectief omstandigheden te verbeteren. Om de business echt te vernieuwen en verbeteren.

Precies dat is de missie van Havas Worldwide Brussels. Om als Creative Business Partner te werken voor klanten die op zoek zijn naar ideeën die niet alleen efficiënt communiceren maar ook daadwerkelijk het product, de service of het businessmodel innoveren.

Ter herinnering, de case van Havas Worldwide Brussels ontdek je hier:

Alle shortlists voor de Most Contagious awards vind je hier: