Mondelēz International en Havas Worldwide Brussels maken van Grany koekje met karakter

Dinsdag 4 juni 2013 — Documentaire tv-campagne claimt nieuwe merkattitude

Mondelēz International , het vroegere Kraft Foods, en Havas Worldwide Brussels hebben een nieuwe televisiecampagne gecreëerd voor Grany, het bekende koekjesmerk dat zowel krokante als zachte tussendoortjes heeft met granen of fruit of chocolade. Voor het eerst manifesteert Grany zich als een product dat je alles geeft om er voluit voor te gaan. Op die manier ontstaat een communicatieconcept dat mensen een reden geeft om het koekje te proeven. De campagne bestaat uit twee films in beide landstalen en is net gestart.

‘Grany. Alles om er voluit voor te gaan’. Een campagne om de vernieuwde merkwaarden van Grany te installeren. Of hoe een bekend tussendoortje van een smaak- en ingrediëntenverhaal wilde evolueren naar een discours over missie en mentaliteit. Daarom wil Grany zich laten opmerken met een opiniërende campagne over vastberaden mensen en de dromen die ze vol overgave realiseren.

Om die ambitie te concretiseren, ontwikkelde Havas Worldwide Brussels een televisiecampagne bestaande uit twee televisiespots. Deze films brengen het authentieke verhaal van Eric Moussambani en Scarlette Le Corre. Unieke mensen met een verhaal over doorzettingsvermogen en ambitie. Deze biografieën illustreren perfect de gedachte achter ‘Alles om er voluit voor te gaan’.

Eric Moussambani is een zwemmer uit Equatoriaal-Guinea. In 2000 nam hij deel aan de Olympische Zomerspelen in Sydney. Daar zwom hij de 100 meter vrije slag met een tijd van 1:52.72. Hij deed er twee keer zo lang over als de andere zwemmers en zijn eindtijd was zelfs trager dan het wereldrecord op de 200 meter vrije slag. Toch was zijn prestatie opmerkelijk. Nauwelijks 8 maanden voor de Spelen begon hij met zwemmen. Zonder trainer, zonder geld, expertise of professionele faciliteiten. Zijn race in Sydney is niet alleen een memorabel sportmoment maar ook een voorbeeld van vastberadenheid.

Scarlette Le Corre is een visster uit Bretagne. Zij runt een ambachtelijk vissersbedrijf maar was in een vorig leven een huisvrouw die de zorg voor de kinderen op zich nam. Op haar 28ste besloot ze echter om te kiezen voor een radicaal ander leven waarna ze opnieuw ging studeren en uiteindelijk haar droom wist te realiseren. Vandaag is zij visster en werd haar doorzettingsvermogen bekroond met het Franse Légion d’honneur.

De films werden geregisseerd en geshoot op locatie in Frankrijk en Afrika door Arnaud Uyttenhove en Dimitri Karakatsanis in een productie van Caviar.

Grany Eric Moussambani NL

Grany Scarlette Le Corre NL