Mathias Beke deelt "Intelligence" binnen Havas Village Brussel

Merken helpen om duurzaam te groeien en een authentieke relatie op te bouwen met hun communities, en zo het leven van iedereen te verbeteren. Dat is de missie van Havas. Daarvoor vertrouwt Havas Villages op een combinatie van creativiteit, media en entertainment.

Recent werd een ‘Intelligence’-team opgericht onder leiding van Mathias Beke. Hij treedt bij Havas Village aan als Chief Intelligence Officer. Hij vervoegde de Havas Groep in 2011 en stuurt sinds 2016 de Media Consulting teams aan. De ‘Intelligence’-cel steunt op drie complementaire pijlers: klassiek onderzoek (Insights), dataverzameling (AdOps) en analyse van de resultaten (BI). Mathias Beke wordt bijgestaan door Vanessa Sanctorum (Insights), Daphné Limberopoulos (AdOps) en Julien Foucart (BI).

Het elfkoppige team zal daarbij uiteenlopende tools inzetten, van eigen onderzoek of externe studies (Meaningful Brands, Prosumer, Brand Media Monitor, CIM TGM-CD, enz.) en nieuwe technologische oplossingen (Funnel.io, Power BI, Mediarithmics, Eyeota).

Mathias Beke – Chief Intelligence Officer Havas Village: “Onze ‘Meaningful’ benadering van communicatieactiviteiten zorgt ervoor dat we onze creatie en media-uitingen dezelfde taal spreken. Zo creëren we meer synergie tussen de talenten (en hun tools) en kunnen we beter beantwoorden aan de specifieke behoeften van alle Village-klanten. De combinatie van traditioneel onderzoek met nieuwe vaardigheden op het vlak van gegevensanalyse geeft ons meer begrip van merken, hun consumenten, hun competitieve omgeving en de culturele context die ermee samengaat. Dit vormt de basis voor onze strategieën, zowel op het gebied van media als creativiteit.”

Hugues Rey – CEO Havas Media: “Met Mx – l Operating System van Havas Media kunnen we onze klanten en hun consumenten ‘zinvolle media-ervaringen’ aanbieden. Van strategisch denken tot het operationele aspect, performance wordt verzekerd dankzij onze Converged-oplossing die alle consumentendata koppelt aan specifieke doelgroepen (op basis van adverteerdersdata). Converged, geïmplementeerd en aangestuurd door de ‘Intelligence’-cel zorgt dit voor consistentie in het planningsproces. Zo pakken we succesvol een van de belangrijkste technologische uitdagingen van de komende jaren aan: het kruisen van geaggregeerde gegevens (panelleden) en individuele gegevens (die komaf maken met cookies). Via onze aanpak kunnen we traditionele marktonderzoeksresultaten en individuele digitale gegevens beter op elkaar afstemmen en integreren door middel van een sterke nomenclatuur en methodologie”.

Christian de La Villehuchet – Global Chief Integration Officer van de Havas Groep: “De Villages zijn ontworpen om al onze creatieve talenten en mediatalenten samen te brengen voor de klanten. Vooral in een periode waar marketing diepgaand verandert onder impuls van versnelde digitalisering. Ik ben verheugd met de aanstelling van Mathias en de ‘Intelligence’-cel die hij zal leiden. Zijn multidisciplinaire achtergrond, zijn berheersing van alle vraagstukken op het gebied van customer intelligence en zijn vermogen om een breed scala aan talenten samen te brengen, zijn een grote troef voor de Groep. In Brussel werken we de komende weken intensief aan gemeenschappelijke diensten tussen de creatie en het media-agentschap om zo op de meest geïntegreerde en competitieve manier te kunnen inspelen op de problemen van onze klanten.”

Over Havas Brussels