ING en Havas WW Brussels maken jongeren een stuk sneller onafhankelijk.

Donderdag 17 september 2015 — De missie van ING is om jongeren te begeleiden in hun weg naar onafhankelijkheid. Hiervoor bieden ze namelijk een geknipte zichtrekening aan: de ING Lion Account. Deze zichtrekening is gratis, gemakkelijk en dus perfect om je financiële onafhankelijkheid te starten. In een nieuwe jongerencampagne wordt deze onafhankelijkheid dan ook letterlijk op een voetstuk gezet.

Op eigen benen staan betekent zélf kiezen wanneer en hoeveel je afwast, uitgaat, eet, muziek beluistert, … Hierbij ben je als jongere niet langer afhankelijk van je ouders en ga je zelf je vrijgevochten toekomst tegemoet. Dat is de boodschap die een reeks prints en radiospots communiceren, waarin jongeren op een heroïsche en zelfverzekerde manier op hun eigen benen staan. Daarnaast verwijzen een aantal Spotify spotjes door naar het online gedeelte van deze campagne.

Hierin kunnen jongeren op een apart platform écht 100% komaf maken met de mindere kantjes van hun ouders. Daarop vernietigt ING de minder leuke gewoontes, gerechten en rituelen die ouders weleens hebben op een originele manier. De jongeren kiezen steeds wélke dingen dat zijn door hun ideeën te delen via #tismijnleven. Dit luik werd ontwikkeld door Plan.Net.

Credits:

Advertiser: ING