ING en Havas WW Brussels laten mensen vrij in hun levenskeuzes met nieuwe brandcampagne.

Maandag 14 december 2015 — ING is een bank voor iedereen, met diensten en producten die elke droom of project financieel mee mogelijk maakt, welke dat ook is. Dat is de hoofdboodschap van een nieuw merkcommunicatieplatform voor ING. Deze gaat van start gaat met enkele tv spots, om vervolgens alle touchpoints bestrijken.

Mensen willen geen bemoeizuchtige bank. Ze willen gewoon hun leven leiden. Wat ze wél verlangen van hun bank, is financiële hulp en advies bij het realiseren van hun dromen en projecten, op momenten als het nodig is.

In deze nieuwe campagne, laat ING de verschillende keuzes zien die mensen maken in hun leven, hoe opvallende die soms ook zijn. Bijvoorbeeld hertrouwen  voor de vijfde keer of een relatie aangaan met een 20 jaar oudere partner.

ING respecteert deze keuzes, zonder er oordeel over te doen. Maar komt wél in de kijker als het over mee realiseren van deze keuzes gaat. “Wat u doet in uw leven is uw keuze. Wij doen alles om het mogelijk te maken” is telkens de payoff in verschillende declinaties. Een rechtstreekse vertaling van de ‘Empowering’ rol die ING al jaren speelt.

Vormelijk is er gekozen voor een filmische aanpak en slow motion. Een techniek waar er als het ware letterlijk wordt stilgestaan bij die keuzes. En waar alle tijd wordt genomen om het achterliggende verhaal te vertellen.

Een eerste reeks spots zetten deze nieuwe gedachte neer, terwijl een tweede reeks wordt gekoppeld aan de ING Lion Account. Deze spots worden zowel op tv als in de bioscoop getoond.

De films zijn de start van een nieuw merkcommunicatieplatform. Deze worden aangevuld met uitingen op andere touchpounts, zoals radio en print en luiden een nieuwe, meer verhalende campagnestijl voor ING in. Ook campagnes voor toekomstige diensten (bv: jongeren) zullen inhoudelijk en vormelijk in dezelfde lijn liggen en dus ook steeds draaien rond het maken van eigen keuzes.

Credits:

Advertiser: ING

Advertiser contacts: Marie-Noëlle Degreef, Louise Vanheel, Lotte De Wael,

Cédric Petre

Executive Creative Director: Tom Loockx

Group Account Director: Chantal Claes

Account Manager: Lise Gausset

Creative Team: Julie Vanderbeck, Matthew Lootens, Anthony Lamont, Minou Van de Kerckhove

Film Director: Bernie Roux

Production film: 2sur2