ING en Havas helpen jongeren op eigen benen staan met drie onafhankelijkskaarten.

Dinsdag 16 september 2014 — Zowat alle banken hebben wel een jongerenrekening. Meestal bevat zo’n rekening een bankkaart waarop je als jongere eerste financiële stappen zet. Maar van een bankkaart alleen wordt je natuurlijk niet onafhankelijk. Daarom helpt ING jongeren nu beter op hun eigen benen staan met drie onafhankelijkheidskaarten die hen elk op een andere manier een stuk zelfstandiger maken.

Hiervoor werd de “Road To Independence” neergezet met de missie om jongeren meer hun plan te laten trekken. Zo omvat de jongerenrekening naast een standaard bankkaart ook nog een extra onafhankelijkheidskaart. Dit zijn de “ik-rij-zelf kaart” voor een rijlessen, de “eigen-meubel-kaart” voor meubels en de “altijd-bereikbaar-kaart” voor een zelf betaalde smartphone.

In de prints tonen jongeren aan dat zo’n kaart je écht vooruit helpt. De radiospots maken duidelijk dat een onafhankelijke zoon of dochter ook een groot voordeel is voor de ouders. Daarin horen we een moeder deze actie aanprijzen, ten voordele van haar kind én haarzelf.

Technische fiche

Executive Creative Directors: Tom Loockx, Jorrit Hermans