Havas WW Brussels en Superact zorgen met app voor wereldwijd Last Post herdenkingsmoment

Dinsdag 19 mei 2015 — Havas Worldwide Brussels heeft in opdracht van de Britse non-profit Superact een app ontwikkeld die de Last Post tot leven brengt op je smartphone. In de aanloop naar de 30,000ste Last Post op 9 juli 2015 zal die live gestreamd worden, waardoor een wereldwijd herdenkingsmoment gecreëerd wordt. Verder kom je in de app ook alles te weten over belangrijke gebeurtenissen uit de Eerste Wereldoorlog.

De app laat toe om de Last Post rechtstreeks te beluisteren. Elke dag, om 20u, zal op smartphones in België en daarbuiten het Last Post bugelsignaal beginnen spelen. Zo kan iedereen mee volgen hoe in Ieper de gesneuvelden van de Eerste Wereldoorlog worden herdacht. De 30,000ste Last Post op 9 juli 2015 wordt het eindpunt van die herdenkingscampagne.

Gebruikers kunnen via de app teruggaan in de geschiedenis van de Eerste Wereldoorlog. Je komt er meer te weten over de belangrijkste historische data via een tijdlijn met tekst en foto’s. Daarnaast krijg je ook reminders over evenementen, en wordt het geheel steeds geüpdatet. Zo wordt op een serene, respectvolle en authentieke manier een beleving gecreëerd.

De Britse non-profit Superact stond aan de basis van het idee dat vervolgens door Havas werd uitgewerkt. Met hun ‘Last Post Project’ heeft de organisatie een wereldwijd initiatief opgezet voor de herdenking van de Eerste Wereldoorlog.

Je kan de app vanaf nu downloaden in de App Store en in de Google Play Store.

Facebook: https://www.facebook.com/superact

Twitter:@Superact_UK #TheLastPost