Havas Worldwide Brussels maakt van Weight Watchers The Happy Anti-Diet

Dinsdag 7 januari 2014 — Na een stevige competitie in de lente, die Havas Worldwide Brussels won tegen o.a. uittredend bureau Duval Guillaume Modem, pakt het Brusselse bureau nu uit met zijn 1ste campagne voor Weight Watchers.

De campagne zelf bestaat uit verschillende fases. Om de diëtende vrouw beter te leren kennen, lanceerde Weight Watchers eerst “De Nationale Dieetenquête”. Die haalde meteen ook de nationale media. 9000 vrouwen lieten weten dat diëten eerder resulteert in meer frustraties dan in minder kilo’s. Ze denken hun leven op pauze te moeten zetten -puur op karakter- om daarna gulzig aan een inhaalmanoeuvre te beginnen, puur uit frustratie. Iets waar de weegschaal ook niet meteen vrolijk van wordt. Het antwoord? Wil je afslanken, ga dan vooral niet op dieet maar verander van levenshouding. Blijf genieten van het leven, met Weight Watchers bijvoorbeeld, het ultieme happy anti-dieet. Dat antwoord op die frustraties goot Havas Worldwide Brussels in een spot die barst van de levensvreugde en die gecreëerd werd door een all female team, tot en met sterregisseur Fien Troch toe. Een ode aan de bevrijde vrouw, bevrijd van de kilo’s en haar strenge regime. Een andere manier van kilo’s verliezen, geserveerd op de beats van crisp apple strüdels and schnitzel with noodles’ uit ‘These are a few of my favourite things’ én getekend met de nieuwe baseline: Weight Watchers, zo kan het ook. Naast de precampagne, de TV-spot en de print campagne staat Havas Worldwide Brussels ook in voor de website en mailings.

Agency: Havas Worldwide Brussels

Project Director: Barbara Van Huis

Strategy: Heidi Seys

Creative Concept: Nadia Verbeeck