Havas Providence en Ferrero lanceren nieuwe positionering "Kinder Chocolate" met fantasierijke TV-spot

Om de herpositionering van Kinder Chocolate in de verf te zetten lanceren Ferrero en Havas Providence een nieuwe TV-campagne. Op de tonen van 'Fly me to the moon" wordt een klein moment tussen vader en dochter vereeuwigd. De spot sluit perfect aan bij de nieuwe strategie van Kinder: een klein moment tussen ouder en kind is soms groter dan je denkt.

Met deze nieuwe TV-campagne wil Ferrero het merk "Kinder Chocolate", dat de 3 producten Kinder Chocolade, Kinder Chocolade Maxi en Kinder Cereals bundelt, meer aandacht geven. Waar vroeger steeds het product centraal stond, wordt nu geopteerd voor een emotioneler verhaal.

Niet alleen deze strategieverandering is opmerkelijk, maar ook de realisatie van de spot. Vroeger koos men altijd voor adaptaties van internationale campagnes. Nu werd in primeur een eigen Benelux-spot gecreëerd door Havas Providence Brussel.

Regisseur Bernie Roux nam de realisatie van de spot in handen. Ten slotte werd voor de campagne niet alleen een TV-spot, maar ook ook outdoor -en POS-materiaal voorzien.

Technische fiche

Advertiser: Ferrero