Havas Life zoekt ideeën voor microStart.

Vrijdag 14 maart 2014 — Havas Life won onlangs het communicatiebudget van microStart, de eerste coöperatieve voor microkrediet. Het bureau ontwikkelde een eerste campagne ter gelegenheid van de Week van het Microkrediet (17-23 maart). Tijdens deze week worden een twintigtal evenementen georganiseerd in Gent, Antwerpen, Charleroi, Luik en Brussel.

MicroStart richt zich tot mensen die een idee voor een klein bedrijfje hebben, maar niet over de middelen beschikken om het te realiseren-  bijvoorbeeld omdat ze geen lening krijgen van de bank. Speciaal voor hen staan de vrijwilligers van microStart klaar om hen te begeleiden en hun project op te starten, een businessplan op te stellen en een microkrediet toe te kennen. Dat alles op een persoonlijke en individuele manier.

Voor de campagne vertrok Havas Life van een zeer eenvoudig idee: veel mensen hebben een idee of plan in hun hoofd, maar bij gebrek aan budget om het te realiseren, belandt dat vaak in de prullenmand ... MicroStart nodigt hen uit om over die ideeën te komen praten vooraleer ze weg te gooien. De campagne bestaat uit printadvertenties (gebaseerd op echte klanten die een idee hebben gerealiseerd dat bijna weggegooid was) en radiospots waarin een idee zich rechtstreeks tot de luisteraar richt.