Een knop die elk jaar 2500 levens redt?

Havas WW Brussels en Peugeot zetten Connect SOS in de kijker.

Havas WW Brussels en Peugeot lanceren een campagne voor Peugeot Connect SOS, een noodoproepsysteem dat toekijkt op uw veiligheid.

Connect SOS is een innovatieve tool die automatisch een boodschap stuurt naar de juiste hulpdiensten bij een ongeval (of als getuige gebruikt kan worden bij een ongeval). De technologie kadert in de missie van Peugeot: De rijervaring van mensen beter en veiliger maken.

In april 2015 heeft de Europese Commissie beslist dat vanaf 31 maart 2018 een noodoproepsysteem verplicht zal zijn voor elke nieuwe wagen. Peugeot heeft deze technologie meer dan een decennium geleden ontwikkeld, en haar non-stop verbeterd. Connect SOS redt elk jaar 2500 levens in Europa. En met meer dan 1.000.000  wagens die er mee uitgerust zijn is Peugeot niet enkel de pionier, maar ook de onbetwiste leider op de markt van noodoproepsystemen.

Omdat de mens bij deze technologie centraal staat, koos Havas WW Brussels niet voor een klassieke campagne, maar voor een waargebeurd verhaal. Het verhaal van een man , Jan,  die geholpen is dankzij Connect SOS. We zien de ontmoeting tussen het slachtoffer en alle mensen achter de technologie, tot en met de dame in het callcenter.

De hele campagne kan online bekeken worden op http://technologie.peugeot.be, waar de werking van het system uitgelegd wordt. Dit online platform wordt de basis voor de komende technologische ontwikkelingen van Peugeot.

Media:   online

Timing:   Februari 2016

CLIENT   Peugeot België – Luxemburg

Emmanuel Scheenaerts (Directeur Marketing)