DE ICONISCHE 4 KLEUREN® BIC® VIERT 50 JAAR EN OVERWINT ALLE MODETRENDS!

EEN CULTOBJECT, TIJDLOOS, HERKENBAAR VOOR IEDEREEN, EN EEN OBJECT DAT ZICHZELF BLIJFT VERNIEUWEN…

Verander de inktkleur zonder van balpen te wisselen. Dat was, net een halve eeuw geleden, de slogan waarmee de saga werd geboren van de legendarische 4 Kleuren balpen. De 4 Kleuren balpen, gelanceerd in 1970 door het bedrijf BIC, werd ontworpen om het leven van de consument te vereenvoudigen. Uitdaging geslaagd, want vandaag is de 4 Kleuren BIC niet meer weg te denken uit de markt van schrijfwaren.

50 JAAR, EEN KLEURRIJK SUCCESVERHAAL

1970: geboorte van de 4 Kleuren BIC en het tijdloze design: een blauw-witte ronde body, een   clip aan de zijkant en een drukknop met zijn karakteristieke geluid. Vier historische kleuren: blauw, zwart, rood en groen…

2020: vandaag een cultobject, sinds vijf  decennia aanwezig in alle pennenzakken van leerlingen, studenten en leerkrachten. Deze balpen heeft alle generaties consumenten veroverd en wordt overal gebruikt: thuis, op het werk of in ziekenhuizen. (Er werd trouwens een speciale serie ontworpen waarvan de winst werd gedoneerd aan het Fonds voor ziekenhuizen in Frankrijk.)

NIET ENKEL 4 KLEUREN !

Om de 40e verjaardag van de balpen in de kijker te zetten, kwam er een kleurrijke make-over met leuke inkten om het oorspronkelijke gamma te voltooien: roze, paars, turkoois en limoengroen.  Deze kleuren werden in de loop van de jaren gevolgd door vele variaties om iedereen de kans te geven een 4 Kleuren te kiezen die bij zijn persoonlijkheid past. Sindsdien blijft het merk innoveren en zich heruitvinden met 4 Kleuren Fluo, een combinatie van een balpen en een fluorescerende punt. Ideaal  om aantekeningen te maken en belangrijke passages aan te duiden. Dan kwam de 4 Kleuren 3+1 HB, de perfecte combinatie van een balpen en een hervulbaar potlood.

De balpen past zich aan uw humeur aan met zijn trendy design en leuke boodschappen die de balpen uniek maken en erg populair bij verzamelaars. In 2019, bracht de 4 Kleuren Velours,  de iconische balpen,  een vleugje zachtheid met een fluwelen bekleding en verschillende gekleurde modellen.

En voor de 50e verjaardag werd de balpen in een gouden kleedje gestoken met een paillettenstructuur. De 4 Kleuren BIC is beschikbaar met een medium of dunne punt en is hervulbaar.

Wist u dat ?

• Aanvankelijk maakte het bolletje bovenaan de 4 Kleuren het mogelijk om toetsen te kiezen op kiestelefoons.
  • Vandaag bestaan er 5 mogelijke kleurencombinaties (Original, Fun, Sun, Fluo, HB)
  • De  4 Kleuren kan 8 km schrijven en weerstaat meer dan « 10.000 cycli» van open-sluiten.
  •  Het is in Frankrijk, Seine-et-Marne, in het dorp Montévrain, vlakbij het  Disney park, dat de beroemde 4 Kleuren voor de hele wereld wordt gemaakt.
  • Elke dag verlaten 200.000  4 Kleuren de fabriek.
  • Baron Bich, een Frans-Italiaanse industrieel, is de maker van de befaamde balpen Bic, van de gelijknamige groep.
  • Aan de overkant van de Atlantische Oceaan werd de groene kleur van de 4 Kleuren, vervangen door paars. Rood werd als te negatief beschouwd.

Een goed bewaard geheim.

De grondstoffen en vooral de inkten, de machines, de productieprocessen, de know-how, alles moet geheim blijven. Het lijkt niet zo, maar de 4 Kleuren BIC is een waar staaltje technologie. De balpen is moeilijk te maken en te reproduceren. De punten zijn gemaakt van wolfraam kralen. Ze worden gesorteerd op een tiende van een micron (0,0001 mm) om de gewenste diameter te bekomen. Ze worden zelfs in de punten ingevoerd met de precisie van de orde van een micron. De punten moeten een bepaalde ruwheid hebben om de inkt te kunnen vasthouden maar ook om op papier te kunnen schrijven. Elke balpen wordt meer dan zeventig keer gecontroleerd. Die betrouwbaarheid wordt verwacht door de consument en is dus niet onderhandelbaar.

Over Havas Brussels